Správca domu je povinný vypracovať najneskôr do konca mája nasledujúceho kalendárneho roku ročné vyúčtovanie nákladov. Celkové ročné vyúčtovanie nákladov obsahuje nasledovné údaje:
- identifikačné údaje majiteľa bytu, alebo nebytového priestoru
- časové obdobie vyúčtovania
- jednotlivé spotrebované množstvá energií za celý bytový dom a zvlášť za konkrétne priestory podľa nameraných údajov
- vyhodnotenie a porovnanie jednotlivých spotrebovaných množstiev energií za predošlé obdobia
- vyjadrenie preplatku alebo nedoplatku za vyúčtovacie obdobie
- rozúčtovanie jednotlivých poskytnutých služieb a plnení počas vyúčtovacieho obdobia
Vlastníci najviac oceňujú prehľadné a stručné ročné vyúčtovanie, ktoré poskytuje jasný obraz o správe bytového domu a zároveň obsahuje podrobnejšie informácie o jednotlivých službách, ktoré vlastníkov zaujímajú.
***
Vyúčtovania nákladov za služby r 2013 boli zaslané všetkým vlastníkom bytov v stanovenom termíne. Preplatky z vyúčtovaní budeme zasielať v priebehu júna 2013. V prípade, ak nedisponujete žiadnym bankovým účtom budú Vám preplatky ponechané na Vašom konte a odrátate si ich od nasledujúcej mesačnej platby.
Prípadné neskoršie zaslanie preplatkov na účty môže byť spôsobené nedostatkom fnačných prostriedkov na účte domu. Nedostatok finančných prostriedkov na účte domu vzniká hlavne z dôvodu nedodržania termínu zaplatenia nedoplatkov z vyúčtovania, alebo z dôvodu neuhradenia niektorých zálohových platieb vlastníkov.